Rzecznik prasowy Biura Programu „Niepodległa”, a prywatnie piewca nowych technologii i ciekawych rozwiązań nie tylko w kulturze. Rzecznik prasowy od wielu lat i na wiele lat. Blisko 25 lat temu tłumaczył zasady działania telefonii GSM, a już kilka lat później tłumaczył, jak działają samoloty i lotniska. Z promowaniem kultury zbratał się na poważnie już w 2010 roku w NCK by na dobre zająć się kulturą z Niepodległą od 2017 roku. Po godzinach przyswaja tajniki produkcji VR – czasami zbyt intensywnie.
Rozmowa z Miłoszem Hermanowiczem, reżyserem filmu ``Deep dive``
Uczestnicy
Kamil
Wnuk
Miłosz
Hermanowicz
Reżyser, montażysta, stereografer. Ukończył studia informatyczne na Uniwersytecie w Orleanie we Francji w 1999 roku i na kierunku montaż filmowy w Warszawie w 2006 roku. Montował m.in. takie dokumenty jak “Minkowski Saga” w reżyserii Rafaela Lewandowskiego czy “Warszawa, miasto podzielone” w reżyserii Erica Bednarskiego. Równolegle od 2011 roku specjalizuje się w technikach obrazu stereoskopowego 3D. Pracował przy różnych produkcjach S3D i VR, zarówno na planie jak i w post produkcji dla takich klientów jak web TV Oognet, Centrum Nauki Kopernik, Muzeum Woli, Dom Spotkań z Historią, TVP, firma produkcyjna Centrala czy Laboratorium Narracji Wizualnych Szkoły Filmowej w Łodzi. Zrealizował 3 własne krótkie filmy wykorzystujące te techniki, które prezentowane były na międzynarodowych festiwalach. Jego krótki metraż _Red Lady_ 3D zdobył Grand Prix na festiwalu Courant 3D IFF 2014 we Francji i był dystrybuowany przez UniFrance na blu-ray’u French 3D. Prowadził kursy dla młodzieży i młodych profesjonalistów z pracy tymi technikami. Napisał ponad 20 artykułów dla branżowego czasopisma FilmPro w tym większość dotyczących tematów S3D lub VR. W ramach stypendium MKiDN napisał książkę o realizacji immersyjnej, której wydanie planowane jest na 2022 rok.