Agenda

piątek

26 listopada
panele

Uroczyste rozpoczęcie festiwalu
Polski film VR na światowych festiwalach
Wirtualna edukacja przyszłości – VR i AR w nauczaniu
Cinematic VR 360 w popularyzacji historii
Sztuka w VR/AR
Metawers – VR/AR/blockchain – kierunki i trendy
Wirtualna rzeczywistość w projektach badawczych i terapeutycznych
VR i AR w muzeach i instytucjach kultury
Na styku sztuki, edukacji i biznesu – polskie gry i aplikacje VR, AR z potencjałem edukacyjnym, popularyzatorskim i komercyjnym
Uroczyste rozpoczęcie festiwalu
10.00
Uroczyste rozpoczęcie festiwalu

Krótkie wystąpienia Anny Osiadacz – dyrektorki Festiwalu, prezeski Fundacji Koncept Kultura, Anny Sokołowskiej – dyrektorki Centralnego Domu Technologii – gospodarza obiektu oraz Łukasz Ciołko z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – instytucji finansującej festiwal. Festiwal poprowadzi dziennikarz radiowy Roderyk Więcek

Polski film VR na światowych festiwalach
10.15
Polski film VR na światowych festiwalach

Polscy twórcy doświadczeń i filmów VR są nagradzani na festiwalach na całym świecie. “Kartka z powstania”, “Deep Dive”, “NOCCC”, “Szepty” czy “Locus Solus” są tego doskonałym przykładem. Wszystkie te produkcje można zobaczyć w ramach naszego przeglądu festiwalowego, a z ich twórcami porozmawiamy o potencjale polskiego sektora kreatywnego, jego sukcesach, ale również potrzebach oraz podobieństwach i różnicach na tle innych regionów świata.

Wirtualna edukacja przyszłości – VR i AR w nauczaniu
11.07
Wirtualna edukacja przyszłości – VR i AR w nauczaniu

Czy przyszłość edukacji związana jest z wirtualnymi lekcjami? Czy dzisiejsza szkoła wykorzystuje VR i AR? Jak wirtualną rzeczywistość wykorzystuje się w edukacji muzealnej, kulturalnej, pozaszkolnej? O tym i nie tylko rozmawiać będą uczestnicy panelu.

Cinematic VR 360 w popularyzacji historii
12.10
Cinematic VR 360 w popularyzacji historii

VR i AR pozwalają na odtworzenie świata, który już nie istnieje. Filmy i doświadczenia VR zabierają widzów w podróż w czasie, pozwalając im stanąć twarzą w twarz z bohaterami. Widzowie mają poczucie uczestniczenia w rozgrywającej się wokół nich akcji. Wiadomo przecież, że kiedy sami czegoś doświadczamy, zapamiętujemy to o wiele skuteczniej. Jak polskie doświadczenia VR pozwalają dotknąć historii i lepiej ją zrozumieć, a także popularyzować w kraju i na świecie, opowiedzą uczestnicy panelu.

Sztuka w VR/AR
12.57
Sztuka w VR/AR

Czy prawdziwa sztuka może funkcjonować w wirtualnej rzeczywistości? Czy pozostaje jeszcze wtedy sztuką? Czy produkcje VR mogą zostać zaliczone do sztuki? Próbę odpowiedzi na te pytania podejmiemy podczas panelu.

Metawers – VR/AR/blockchain – kierunki i trendy
13.31
Metawers – VR/AR/blockchain – kierunki i trendy

Metawers, czyli internet 3.0, w którym będziemy uczestniczyć za pomocą web/mob, ale także XR=AR+VR. Jeśli XR, to znaczy, że będziemy zanurzeni w w tym świecie w 100%.

Wirtualna rzeczywistość w projektach badawczych i terapeutycznych
14.03
Wirtualna rzeczywistość w projektach badawczych i terapeutycznych

Funkcjonowanie ludzi w immersyjnej rzeczywistości wirtualnej (VR) – zrozumienie dynamiki i skutków zapośredniczonej interakcji między ludźmi oraz maszynami i ludźmi w warunkach generowanych komputerowo symulacji. Zastosowanie immersyjnej VR oraz środowisk wirtualnych o mniejszym stopniu immersyjności w badaniach z zakresu psychologii społecznej, poznawczej, klinicznej. Co to jest terapia VR i jak wpływa na różne obszary zdrowia w sferze świadomej i nieświadomej. Jeśli już jesteś zainteresowany, ten panel jest właśnie dla Ciebie!

VR i AR w muzeach i instytucjach kultury
14.47
VR i AR w muzeach i instytucjach kultury

Kino i aplikacje VR w muzeach, instalacje multimedialne w galeriach sztuki, AR na wystawach stałych oraz w przestrzeni miast w ramach ścieżek zwiedzania organizowanych przez lokalne instytucje kultury. Gdzie i jak wykorzystywane są technologie przez polskie instytucje kultury. Czy odbiegamy trendami od zagranicznych galerii i muzeów? O tym porozmawiamy z uczestnikami panelu.

Na styku sztuki, edukacji i biznesu – polskie gry i aplikacje VR, AR z potencjałem edukacyjnym, popularyzatorskim i komercyjnym
15.30
Na styku sztuki, edukacji i biznesu – polskie gry i aplikacje VR, AR
z potencjałem edukacyjnym, popularyzatorskim i komercyjnym

Goldman Sachs przewiduje że w 2025 roku rynek wirtualnej rzeczywistości może być wart 80 mld dolarów, zyskać 15 milionów użytkowników w szkołach i uniwersytetach, a nawet wyprzedzić rynek telewizyjny. Zatem technologia wirtualnej rzeczywistości staje się poważnym biznesem – jest już obecna nie tylko w rozrywce (szczególnie w grach), ale i w szkoleniach korporacyjnych, w marketingu, medycynie czy architekturze. Polskie firmy także włączyły się już do gry.

rozmowy

Rozmowa z twórcami filmu ``Kosmogonik``
AR i VR w aplikacjach dla edukacji i kultury na przykładzie realizowanych projektów
Rozmowa z Miłoszem Hermanowiczem, reżyserem filmu ``Deep Dive``
Rozmowa z twórcami filmu ``Jutrznia nad Bugiem``
Rozmowa z twórcami filmu ``Kosmogonik``
10.47
Rozmowa z twórcami filmu ``Kosmogonik``

Rozmawiać będą Marcin Waincetel, Marta Szarzyńska i Paweł Szarzyński.

AR i VR w aplikacjach dla edukacji i kultury na przykładzie realizowanych projektów
11.45
AR i VR w aplikacjach dla edukacji i kultury na przykładzie realizowanych projektów

Rozmawiać będą Kamil Wnuk i Robert Turski

Rozmowa z Miłoszem Hermanowiczem, reżyserem filmu ``Deep Dive``
14.33
Rozmowa z Miłoszem Hermanowiczem, reżyserem filmu ``Deep Dive``

Rozmawiać będą Kamil Wnuk i Miłosz Hermanowicz

Rozmowa z twórcami filmu ``Jutrznia nad Bugiem``
15.17
Rozmowa z twórcami filmu ``Jutrznia nad Bugiem``

Rozmawiać będą Kamil Wnuk, Wojciech Olchowski i Miłosz Hermanowicz

27 listopada

sobota
prelekcje

Virtual Reality jako neolearning – szanse i ryzyka
Światowe trendy w Metaverse – podsumowanie konferencji VR/AR Global Summit 2021
Światowe trendy w Metaverse – podsumowanie konferencji VR/AR Global Summit 2021
Virtual Reality jako neolearning – szanse i ryzyka
Virtual Reality jako neolearning
– szanse i ryzyka

Prelekcja dr hab. Jowity Guja, prof. AGH

Światowe trendy w Metaverse – podsumowanie konferencji VR/AR Global Summit 2021
Światowe trendy w Metaverse
– podsumowanie konferencji VR/AR Global Summit 2021

Prelekcja Marcina Klimka – VRARA Poland

Światowe trendy w Metaverse – podsumowanie konferencji VR/AR Global Summit 2021
Wirtualne Studia VR
- rewolucyjny proces produkcji filmów i seriali

Prelekcja Daniela Zduńczyka – Virtual Magic Studio

Prelegenci

Kino VR

sobota

27 listopada